СПОЖИВЧІ МОТИВАЦІЇ НА РИНКУ LUXURY ГОДИННИКІВ УКРАЇНИ ТА ІТАЛІЇ: ДОПАНДЕМІЙНІ І ДОВОЄННІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Кочкіна Наталія, кандидат економічних наук Київський національний університет імені Тараса Щевченка https://orcid.org/0000-0003-2464-4081
  • Харченко Борис, магістр менеджменту Crystal Group Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2667.2023/222-1/9

Ключові слова:

ринок luxury годинників, споживча мотивація, Україна, Італія, пандемія COVID-19, війна

Анотація

Досліджено споживчі мотивації на українському та італійському сегментах глобального ринку luxury годинників у допандемійний та довоєнний періоди та перспективи їхнього розвитку після перемоги. Методом експертного інтерв'ю виявлено, що ринки Італії та України демонструють схожі мотивації та купівельну поведінку. Основними мотивами для купівлі предметів розкоші є бажання проде- монструвати свій статус, прагнення бути в тренді та особисті преференції. При цьому українські споживачі тяжіють до більшої демонстративної поведінки, ніж італійські. Карти сприйняття виявили, що найкращий імідж мають бренди Patek Philippe та Audemars. За ними йде Rolex, що є найбільш популярним брендом luxury годинників у Італії. Пандемія COVID-19 позитивно вплинула на розвиток ринку через незадоволений попит, що викликав стрімке зростання обсягів продажу та цін на luxury годинники. Аналіз показав, що війна росії проти України негативно позначилась на ринках обох країн, зруйнувавши попит в Україні. Однак стабільна мотивація споживачів та усталені купівельні паттерни дають змогу прогнозувати швидке відновлення попиту на luxury годинники у післявоєнний період.

Посилання

Adler, A. (1925). The practice and theory of individual psychology. Routledge.

Anthony, L. (2017). 100+ No BS watch tips: for watch enthusiasts & salespeople. Watchmaking Project.

Arnold, J., Robertson, I.T, & Cooper, C.L. (1995). Work psychology. Understanding human behaviour in the workplace. Pitman.

Berry, Ch.J. (1994). The idea of luxury: A conceptual and historical investigation. Cambridge University Press.

Blackwell, R.D., Miniard, P.W., & Engel, J.F. (2001). Consumer behavior. Dryden Press.

Bottger, P. (2010, July 1). The genius of Nicolas Hayek. Forbes. https://www.forbes.com/2010/07/01/nicolas-hayek-swatch-swiss-leadership- managing-watch.html?sh=60ec1f024a3e.

Bown-Wilson, D. (2019, January 26). Definition of consumer motivation. Bizfluent. https://bizfluent.com/about-6572429-definition-consumer- motivation.html.

Chaudhuri, H. R., & Majumdar, S. (2006). Of diamonds and desires: Understanding conspicuous consumption from a contemporary marketing perspective. Academy of Marketing Science Review, 11(11), 1-18.

Chowdhury, A.I. (2000). Consumer behavior. Bangladesh Open University. http://www.ebookbou.edu.bd/Books/Text/SOB/MBA/mba_4321/ Unit-11.pdf

Danziger, P. (2005). Let them eat cake: Marketing luxury to the masses – as well as the classes. Dearborn Trade Publishing.

Diachenko, M.I., & Kandybovych, L.A. (1998). Brief psychological dictionary: Personality, education, self-education, profession. Halton.

Dubois, B., & Duquesne, P. (1993). The market for luxury goods: Income versus culture. European Journal of Marketing, 27(1), 35–44. https://doi.org/10.1108/03090569310024530.

Economic Glossary. (n.d.). Economic definition of luxury good. Retrieved February 8, 2023, from https://glossary.econguru.com/economic- term/luxury+good.

Ernst & Young Global. (2019, March 13). 11 growth drivers fueling the evolution of the luxury goods industry. EY. https://www.ey.com/en_gl/ consumer-products-retail/11-growth-drivers-fueling-evolution-luxury-goods- industry.

Ernst & Young. (2018). The luxury and cosmetics financial factbook. 2018 Edition. Retrieved February 8, 2023, from https://cache.luxurydaily.com/ wp-content/uploads/2018/11/EY-The-luxury-and-cosmetics-financial-factbook- 2018-edition.pdf.

Fortune Business Insights. (2022). Luxury watch market size, share & industry analysis, by product (mechanical, electronic), by distributional channels (online, offline) and regional forecast 2023–2030. https://www.fortunebusinessinsights.com/luxury-watch-market-104410.

Freud, S. (1910). The origin and development of psychoanalysis. American Journal of Psychology, 21(2), 181–218. https://doi.org/10.2307/ 1413001.

Fromm, E. (1947). Man for himself. An inquiry into the psychology of ethics. Holt, Rinehart, and Winston.

Hauck, W.E., & Stanforth, N. (2007). Cohort perception of luxury goods and services. Journal of Fashion Marketing and Management, 11(2), 175-188. http://dx.doi.org/10.1108/13612020710751365.

Hawkins, D.I., & Mothersbaugh, D.L. (2010). Consumer behaviour. Building marketing strategy. McGraw Hill Irwin. https://aclasites.files.wordpress.com/2017/02/consumer-behavior-building- marketing-strategy-11th-edition.pdf.

Heckhausen, H. (1991). Motivation and action. Springer-Verlag.

Heinemann, G. (2011). Motivations for Chinese and Indian consumers to buy luxury brands: A cross cultural comparison. LAP LAMBERT Academic Publishing.

Herzberg, F., Mausner, B., & Snyderman, B. (1959). The motivation to work (2nd ed.). John Wiley.

Hofstede, G. & Bond, M.H. (1988). The Confucius connection: from cultural roots to economic growth. Organizational Dynamics, 16(4), 4–21. https://doi.org/10.1016/0090-2616(88)90009-5.

Hofstede, G. (1980). Culture's consequences: international differences in work-related values. Sage Publications.

Hofstede, G. (1991). Cultures and organizations: software of the mind. McGraw-Hill.

Hofstede, G. (2001). Culture's consequences: comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations (2nd ed.). Sage Publications.

Hofstede, G., Hofstede, G.J. & Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software of the mind (3rd ed.). McGraw-Hill.

Horney, K. (1937). The neurotic personality of our time. Norton.

Horney, K. (1993). Feminine psychology. Norton.

Horney, K. (2013). Our inner conflicts. A constructive theory of neurosis. Taylor & Francis.

International Trade Center. (n.d.). Trade map. List of partners markets for a product commercialized by Ukraine. Product: 91 Clocks and watches and parts thereof. Retrieved February 8, 2023, from https://www.trademap.org/.

KBV Research. (2022). Global luxury watch market size, share & industry trends analysis report by product (electronic and mechanical), by distribution channel (offline and online), by regional outlook and forecast, 2022 – 2028. Retrieved February 8, 2023, from https://www.kbvresearch.com/ luxury-watch-market/.

Kirchler, E., & Rodler, C. (2001). Motivation und organisationen: Arbeits-und organisationspsychologie 1. WUV Universitätsverlag.

Kozyrev, A.A. (2003). Consumer motivation. Mykhailov Press.

Kuryliak, V.I. (2004). Cross-cultural management. Aston.

Leibenstein, H. (1950). Bandwagon, snob, and Veblen effects in the theory of consumers' demand. The Quarterly Journal of Economics, 64(2), 183–207. https://doi.org/10.2307/1882692.

Maslow, A.H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370–396. https://doi.org/10.1037/h0054346.

Mason, R. (1981). Conspicuous consumption in economic theory and thought. In E. Fullbrook (Ed.), Intersubjectivity in Economics: Agents and Structures (pp. 85–104). Routledge.

Mason, R. (1995). Interpersonal effects on consumer demand in economic theory and marketing thought, 1890-1950. Journal of Economic Issues, 29(3), 871–881. https://doi.org/10.1080/00213624.1995.11505713.

McClelland, D.C. (1961). The achieving society. Van Nostrand.

McGuire, W.J. (1976). Some internal psychological factors influencing consumer choice. Journal of Consumer Research, 2(4), 302–319. https://doi.org/10.1086/208643.

Mordor Intelligence. (2022). Luxury watch market – growth, trends, COVID-19 impact, and forecasts (2023 – 2028). Retrieved February 8, 2023, from https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/luxury-watch-market.

Rogers, C. (1951). Client-centered therapy: Its current practice, implications, and theory. Houghton Mifflin.

Rogers, C. (1961). On becoming a person: A therapist's view of psychotherapy. Houghton Mifflin.

Rogers, C. (1980). A way of being. Houghton Mifflin.

Statista. (2021a, October). Luxury watches. Ukraine. Sales channels. Retrieved February 8, 2023, from https://www.statista.com/outlook/cmo/ luxury-goods/luxury-watches-jewelry/luxury-watches/ukraine#sales-channels.

Statista. (2021b, October). Luxury watches. Italy. Sales channels. Retrieved February 8, 2023, from https://www.statista.com/outlook/cmo/ luxury-goods/luxury-watches-jewelry/luxury-watches/italy#sales-channels.

Statista. (2022, March). Luxury watches. Worldwide. Key players. Retrieved February 8, 2023, from https://www.statista.com/outlook/cmo/ luxury-goods/luxury-watches-jewelry/luxury-watches/worldwide.

Taylor, B. (1993). Message and muscle: an interview with Swatch titan Nicolas Hayek. Harvard Business Review, March-April. https://hbr.org/ 1993/03/message-and-muscle-an-interview-with-swatch-titan-nicolas-hayek.

The Business Research Company. (2022). Luxury watch global market report 2022. https://www.researchandmarkets.com/reports/5639752/ luxury-watch-global-market-report-2022?utm_source=CI&utm_medium= PressRelease&utm_code=hbl8rr&utm_campaign=1803981+-+%2433%2b+ Billion+Worldwide+Luxury+Watch+Industry+to+2031+-+Rising+Consumer+ Preference+for+High-Quality%2c+Premium+Watches+Drives+Growth&utm_ exec=jamu273prd.

Tynan, C.,McKechnie, S., & Chhuon, C. (2010). Co-creating value for luxury brands. Journal of Business Research, 63(11), 1156–1163. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.10.012.

Veblen, T. (1899). The theory of the leisure class. Retrieved February 8, 2023, from http://moglen.law.columbia.edu/LCS/theoryleisure class.pdf.

Vickers, J.S., & Renand F. (2003). The marketing of luxury goods: An exploratory study – three conceptual dimensions. The Marketing Review, 3(4), 459–478. https://doi.org/10.1362/146934703771910071.

Vickers, S. J., & Renand, F. (2003). The marketing of luxury goods: An exploratory study – three conceptual dimensions. The Marketing Review, 3(4), 459–478. https://doi.org/10.1362/146934703771910071.

Vigneron, F., & Johnson, L.W. (1999). A review and a conceptual framework of prestige-seeking consumer behaviour. Academy of Marketing Science Review, 3(1), 1–15.

Wong, N. Y., & Ahuvia, A. C. (1998). Personal taste and family face: Luxury consumption in Confucian and Western societies. Psychology & Marketing, 15(5), 423–441. https://doi.org/10.1002/(SICI)1520-6793(199808)15: 5%3C423::AID-MAR2%3E3.0.CO;2-9.

Завантаження

Опубліковано

20-04-2023

Номер

Розділ

Articles

Як цитувати

Кочкіна , Н. ., & Харченко, Б. . (2023). СПОЖИВЧІ МОТИВАЦІЇ НА РИНКУ LUXURY ГОДИННИКІВ УКРАЇНИ ТА ІТАЛІЇ: ДОПАНДЕМІЙНІ І ДОВОЄННІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка, 1(1 (222), 69-75. https://doi.org/10.17721/1728-2667.2023/222-1/9

Схожі статті

1-10 з 33

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>